Derfor skal man investere i utendørsreklame

Utendørsreklame har gjennom flere kvartal vært en av vinnerne i reklamemarkedet i Norge. Nå som vi går inn i høysesongen for utendørsreklame, har Clear Channel skrevet en annonsørfinansiert artikkel i Kampanje om fordelene ved denne type reklame. Teksten kan være verdt å få med seg også for grafisk bransje som jo både produserer og selger mye reklame innen denne sektoren.

“Tall fra SSB tilsier at nordmenn samlet sett får utbetalt cirka 200 milliarder kroner i feriepenger i sommer. Andre tall fra SSB viser også at juli er årets toppmåned for pengebruk blant nordmenn, bare slått av juleshoppingen i desember. […] I tillegg til å ha fyldig lommebok, er vi mer observante på våre omgivelser når vi er i feriemodus,” skriver Clear Channel.

– Sommeren er full av folk som beveger seg i gatene og på handlesenter. Våre reklameflater skaper både merkevarekjennskap og påvirker i kjøpsbeslutningen. Med så mange mennesker i bybildet og med en lommebok som er full, kan det gi stor effekt for annonsører, mener Dennis Højland Nyegaard, CEO i Clear Channel.

Højland Nyegaard viser til slutt til en undersøkelse utført av Opinion på vegne av Clear Channel som viser at hele åtte av ti legger merke til reklame på flyplassen når de reiser. Og så mange som halvparten (!) handler produktene som annonseres. 

Vi får håpe på en het utendørssommer. Det er i alle fall noen gode argumenter for at varemerkene skal prioritere utendørsannonsering de neste ukene.

You might also like