Gelato eneste norske utstiller på Drupa

Gelato, med hovedkontor i Oslo, blir eneste norske selskap på utstillersiden på Drupa. Selskapet har nettopp lansert sin egen software – GelatoConnect – for trykkerier hvor hele arbeidsflyten, fra innkjøp til produksjon og logistikk, samles i en plattform. 

– Ja, vi har allerede flere trykkerier, også i Norge og Sverige, som kjører på GelatoConnect. Vi håper vi får muligheten til å vise frem vår software til mange nye aktører på Drupa. Gelato kommer til å være på plass i Hall 9A under hele messa, forteller Tine Kinn, Chief of Staff, Gelato.

Her kan du booke møte med Gelato og få en demo av deres software.

Over 100 trykkerier bruker GelatoConnect i dag

Gelato har samarbeidet tett med produksjonspartnere og globale maskinleverandører i over 15 år, og har per i dag over 100 trykkerier fra hele verden som bruker Gelatos software for print-on-demand. Trykkerier som har brukt Gelatos software til å produsere for Gelato har ifølge selskapet etterspurt å kunne bruke denne softwaren på alt sitt volum. Basert på dette har Gelato videreutviklet løsningen for å gjøre dette mulig. GelatoConnect er testet og validert av flere partnere, og den offisielle lanseringen vil skje på Drupa.

– Gjennom millioner av utviklingstimer har dette blitt til en software som gjør det mulig å produsere mikroordre effektivt og med god kvalitet. For å sikre lønnsomhet for alle parter, så har det vært essensielt å automatisere og effektivisere i alle ledd. GelatoConnect er software for trykkeriene hvor hele arbeidsflyten, fra innkjøp til produksjon og logistikk samles i en plattform, noe som fører til høyere effektivitet, kvalitet og lønnsomhet, sier Kinn.

McKinsey: “Kan øke lønnsomheten med 3-7 prosentpoeng

Gelato peker på utviklingen mot flere mikroordre og mer digital, personalisert produksjon. GelatoConnect gir trykkeriene muligheten til å produsere for nettbutikker fra hele verden.

Estimater McKinsey & Company har gjort for Gelato viser at GelatoConnect kan øke lønnsomheten til et trykkeri med 3-7 prosentpoeng, noe som for mange kan føre til en dobling av bunnlinjen. Denne forbedringen er drevet av blant annet økt automatisering, skalafordeler, mer effektivt innkjøp og lagerhold og optimalisering av fraktløsninger, hevder Gelato.

Podcast om GelatoConnect

Vår søsterpublikasjon Branschkoll spilte nylig inn en egen podcast med Gelato-sjef Henrik Müller-Hansen. Lytt til podcasten under – den er også tilgjengelig på Spotify og Apple Podcast. Denne podcasten er på engelsk.

- ANNONSE -

You might also like