Konica Minolta med 20 (!) nylanseringer på Drupa

Konica Minolta slår på stortromma og annonserer en rekke nylanseringer på Drupa i mai/juni. Det melder selskapet i en pressemelding.

– Ja, det blir mye nytt og vi gleder oss stort til å ta imot nordmenn på messa og vise fram den nyeste teknologien, sier produktsjef Production Printing i Konica Minolta, Morten Hegge til Media Monitor.

Konica Minolta skriver at man i linje med EUs nye Industry 5.0-strategi kommer til å vise fram hel-automatiserte produksjonslinjer med roboter som styres av ny AI-teknologi. Hele bredden fra sivilgrafisk til etikett og emballasje kommer til å bli vist fram under messen.

Når det gjelder hardware, så kommer Konica Minolta både med en ny ark-matet inkjet – AccurioJet 60000 – som er en oppfølger til tidligere modeller i KM-1-familien. AccurioJet 60000 har doblet hastigheten sammenlignet med dagens modell KM-1.

Det blir også premiere for AccurioPress C84hc, som med en ny high chroma-toner kan tilby et bredere fargespekter.

– AccurioPress C84hc er et spennende produkt. Her benytter Konica Minolta sin high chroma toner. Resultatet er et større fargerom nesten tilsvarende RGB. Dette er digitaltrykk-løsningen for de som ser muligheter med print som skiller seg ut med sterke, saturerte farger. Men den gjengir også hudtoner og dermed foto med svært gode resultater, sier Hegge.

Produktsjefen har også stor tro på AccurioJet 60000, og at denne modellen kan åpne noen nye dører i Norge.

Printer prøver på direkten

Konica Minolta kommer ikke til å ta med seg ferdigprintede prøver til Drupa. I stedet får alle besøkende muligheten til å bestille ønsket markedsføringsmateriell via en stor skjerm (etter mønster av feks McDonalds). Prøvene blir så printet ut på direkten fra en av produksjonslinjene som er koblet opp på standen.

Olaf Lorenz, General Manager International Marketing, Konica Minolta Business Solutions Europe, beskriver selskapets planer for Drupa på følgende sett;

“Our showcase at drupa – with over 20 European premieres – will go beyond being a glimpse into the future. It is a manifestation of our dedication to pioneering digital transformation, fostering resilience, and contributing to the sustainability of the printing industry, especially as the era of print Industry5.0 comes to life.”

- ANNONSE -

You might also like