
Mer folk på Sign&Print – neste messe om to år
Det var mye folk første dagen på Sign, Print & Promotion på X Meeting Point når undertegnede besøkte messen. Og selv om det ble litt færre folk etterhvert, så forteller messe-general Peter Ollén at man hadde en økning på ca 15 prosent i antall besøkere fra forrige messe.
– Vi fikk veldig positiv feedback denne gang, særlig fra utstillerne. Besøkerne ønsker alltid litt større messe, men jag tror man får akseptere at dette er en størrelse som er realisitisk i det norske markedet, sier Ollén.
Totalt var det 1113 besøkere innenfor dørene de to dagene, noe som er 164 mer enn forrige gang. Neste messe i Oslo er planlagt 19-20 mars 2025 – på samme sted.
Praktisk å kunne møte mange kunder på samme sted
At det var veldig mye folk den første formiddagen, kunne blant annet Konica Minolta skrive under på. Selskapet hadde i år med seg både emballasjeprinteren PKG-675i og en AccurioPress C7100.
– Ja, fantastisk start. Vi satser litt ekstra på emballasje og etikett på årets messe, og det tror jeg er noe som mange er nysgjerrige på, fortalte Morten Hegge, Konica Minolta.
Han la til at messedeltagelsen er viktig for å få nye prospects, men ikke minst også for å kunne møte mange eksisterende kunder på samme sted.
Hegge og kollega Roger Wiig viste entusiastisk frem den innebygde trimme- og skjærefunksjonen i deres nye AccurioPress C7100, som vakte stor oppmerksomhet på messen. Med innebygd skjære-funksjonalitet kommer flyere, brosjyrer, visittkort med mer ferdig renskjært og eventuelt rillet ut av maskinen og fjerner behovet for ytterligere ferdiggjøringsmaskiner som et komplement.
– Alle prater om automatisering. Dette er et godt eksempel på et helt sentralt arbeidselement som vi her har integrert i printeren, forklarte Hegge til nysgjerrige besøkere.