Åpen: Satset stort på digitale magasin – sliter tungt

Svenske Readly, som ses på som et slags ”Spotify for magasin”, har den siste tiden hatt det tøfft. Det børsnoterte selskapet har falt hele 85 prosent på børsen siste 12 måneder og i 2021 fikk selskapet et tap på 200 millioner kroner. Det melder Branschkoll.

Nå skal man spare penger for å snu skuta til lønnsomhet. Hver femte medarbeider må gå og prisene ut til konsument økes.

– Flere av de tiltakene vi nå innfører innebærer at vi må ta noen tøffe avgjørelser, men de er nødvendige for å sikre at vi får momentum i vårt arbeid med å vokse med lønnsomhet. Gjennom å investere mer i prodututvikling kommer vi til å øke verdien vi tilbyr våre abonnenter, forlag og partners, samt styrke vår langsiktige konkurransekraft. Våre finansielle mål ligger fast, sier adm dir Mats Brandt på Readly i en  pressemelding.

- ANNONSE -

You might also like