Medievikar søker rådgiver

Vi i Medievikar trenger nå en ny rådgiver som vil jobbe med rekrutteringsoppdrag innen markedsføring og kommunikasjon, men også strategisk og operativt med våre egne markeds- og kommunikasjonsaktiviteter.

Vi er i en spennende fase der vekst og utvikling står i fokus – både internt og for mange av våre kunder som er i store digitale omstillingsfaser og prosjekter. Vi opplever høy etterspørsel etter oppdatert og fleksibel kompetanse innen markedsføring, kommunikasjon og design. Derfor er vi nå på jakt etter en ny kollega, som skal styrke vår kapasitet innen rekruttering til denne typen stillinger og styrke vårt interne arbeid med kommunikasjon og markedsføring.

Vår gode kollega og rekrutteringsrådgiver Linn, skal i fødselspermisjon. Derfor ser vi nå etter en som kan være med oss mens hun er borte, eller gjerne en som vil bli hos oss på fast basis. Ønsket oppstart er snarlig, men vi venter gjerne på vår nye drømmekollega. Det er en fordel om du søker så snart som mulig da vi holder intervjuer forløpende, søknadsfrist er 1. februar.

Hvem er vi?

I Medievikar har vi spesialisert oss på rekruttering til faste og midlertidige stillinger innen markedsføring, kommunikasjon og design. Typiske stillingstitler du vil se i våre stillingsannonser er digital markedsfører, markedskoordinator, grafisk designer, kommunikasjonsrådgiver, webredaktør, digital designer og lignende. Som regel består våre kunder av inhouse markeds- og kommunikasjonsavdelinger, reklamebyråer, foreninger og organisasjoner. For eksempel har vi funnet en rekke innholdsmedarbeidere til Elkjøp Nordic, digital designer til reklamebyrået Atyp, prosjektleder til Egmont PEOPLE, markedskoordinator til TOMRA og grafisk designer til Schjærven Reklamebyrå.

For at vi skal nå vårt mål om å være eksperter på rekruttering til markedsrettede stillinger, kreves det at våre rådgivere selv innehar oppdatert kunnskap om verktøy, metoder og trender innen de samme fagområdene.

Når du som kandidat eller kunde henvender deg til Medievikar, møter du en bransjetilknyttet rekrutterer og en sparringspartner som forstår deg. Vi er kjent for å ha profesjonelle og effektive rekrutteringsprosesser uavhengig om det er snakk om faste eller midlertidige stillinger, samt at vårt personlige engasjement blomstrer når noen trenger hjelp til å finne en ny kollega innenfor vår nisje.

Hva vil du gjøre hos oss?

  • Dekke rekrutteringsoppdrag innen markedsføring og kommunikasjon. Dette inkluderer kundekontakt og rådgivning, utarbeidelse av stillingsannonser, søkerhåndtering, intervjuer, referansesjekker, presentasjon av kandidater og kontraktinngåelse
  • Du vil jobbe tett med flere anerkjente bedrifter og smidigst mulig losje de gjennom prosessen om å få en ny kollega
  • Strategisk og operativt arbeid med markedsføring og kommunikasjon for Medievikar. Eksempler på dette kan være arbeid med markedsplan, innholdsproduksjon, publisering og oppdatering av hjemmeside, analyse, aktiviteter i sosiale medier, betalt digital annonsering, nyhetsbrev, SEO og tradisjonelle markedsaktiviteter
  • Visuell utforming av ulike budskap, dokumenter og elementer
  • Forbedringsarbeid og videreutvikling av våre tjenester og forretningsområder

Akkurat i hvilken grad du vil jobbe med oppgavene som beskrevet ovenfor vil vi sammen finne ut av, da det er på ingen måte hugget i sten. Dog ser vi for oss at du skal jobbe med både rekrutteringsoppdrag for våre kunder, og med interne markeds- og kommunikasjonsaktiviteter.

Hvem er du?

Dette passer med andre ord godt for deg som har noen års erfaring fra “bransjen” og som nå er klar for å ta i bruk din erfaring og kompetanse i en ny sammenheng, ved å jobbe som rådgiver ovenfor våre kunder og som rekrutterer på jakt etter kandidater som matcher det våre kunder etterspør. I kraft av din bransjeerfaring tror vi at du har et godt utgangspunkt for å finne og gjenkjenne de rette kvalitetene og egenskapene blant kandidater og søkere.

Samtidig vil du få god anledning til å praktisere faget ditt hos oss; enten det er å lage godt innhold som kundehistorier, skrive om hvordan en kandidat fikk sin drømmejobb, styre annonsekampanjer i sosiale medier (ofte for stillingsannonser), lage engasjerende nyhetsbrev eller strategisk arbeid med SEO og analyse.

Hos oss kommer du til et delvis dekket bord på disse områdene, med mange etablerte aktiviteter, verktøy og rutiner. Når det er sagt, håper vi også at du kan se et forbedringspotensial i det vi gjør og kan tilføre oss noe nytt som kan gjøre at vi blir enda bedre til å markedsføre oss selv.

Kompetanse og erfaring vi ser etter

  • Du må ha noen års erfaring fra en eller flere roller innen markedsføring eller kommunikasjon. Kanskje har du jobbet som spesialist i et markedsføringsbyrå, som markedskonsulent i en inhouse markedsavdeling, som frilanser innen innholdsproduksjon, eller noe lignende?
  • God forretningsforståelse og oppdatert kunnskap innen kommunikasjons- og markedsføringsfaget
  • Kjennskap til verktøy for digital markedsføring og/eller digitalt design. Vi bruker blant annet Facebook Ads manager, Linkedin Campaign manager, Google Ads, Hubspot Canva og WordPress, så det er et stort pluss om du har erfaring med ett eller flere av disse
  • Det er viktig at du er menneskeorientert og trigges av muligheten til å jobbe med rekruttering innen ditt fagområde
  • Du kan se viktigheten av å gi alle de som søker på stillinger gjennom oss en god kandidatopplevelse
  • Du har et nettverk innen kommunikasjon-, design- eller mediebransjen
  • Det er en fordel om du selv har rekruttert noen, vært rekrutteringsrådgiver, hatt personalansvar, eller jobbet med et prosjekt innenfor rekruttering, bemanning eller Employer Branding

Som rådgiver i Medievikar får du:

  • Være med og forme din egen stilling – her kan du lage din drømmejobb!
  • Frihet, fleksibilitet og variasjon i jobbhverdagen
  • Mulighet for hjemmekontor? Svaret er ja! ! Du kan kombinere hjemmekontor eller å jobbe fra vårt kontor i Møllergata, alt etter hva som er mest hensiktsmessig.
  • Bruke din erfaring og kunnskap innen kommunikasjon og markedsføring i en helt ny sammenheng, i jakten på andre flinke, nye kolleger til våre kunder
  • Praktisere “faget ditt” – hos oss kan du (ved siden av å jobbe med rekruttering) boltre deg i arbeid med en rekke ulike kommunikasjons- og markedsaktiviteter!
  • Jobbe i et lite selskap hvor du får bidra i utviklingen av selskapets strategi og retning. Du får bruke alle sider av deg selv i jobben, og det er lov til å teste ut både smått og stort når de gode ideene dukker opp

Slik søker du

Vi håper at du sender oss en søknad, selv om du ikke kan huke av på å ha erfaring med alt vi har nevnt ovenfor. Kanskje passer din kompetanse innenfor disse områdene perfekt med den vi allerede har internt? Bare pass på å få frem i søknaden din hvorfor du er motivert til å søke, hvilken relevant kompetanse og erfaring du har og hvordan du ser for deg at dette kan kombineres med en rekruttererrolle hos oss.

Vi ser frem til å høre fra deg!

Les hele annonsen her.

You might also like