2022: Annonsørene ønsker kreativitet

Nytt år og nye muligheter. Hvordan ønsker annonsørene å få vist fram sine produkter i 2022? Reklame-giganten Clear Channel mener annonsørene vil ha mer kreativitet. Ifølge Clear Channel ønsker kundene å lukte, prøve og oppleve. Det melder nettstedet kom24.

– Vi opplever at annonsørene ønsker å ha en interaksjon mellom produktet og kundene i større grad enn tidligere. Kundene skal ikke bare se produktet, men de skal også få lukte, prøve og oppleve det, sier Dennis Højland Nyegaard, Country Manager i Clear Channel.

Højland Nyegaard trekker fram Diors pop-up-installasjon på Jernbanetorget i Oslo som et eksempel. I to uker var «Miss Dior Giant Pop Up» utplassert midt på torget.

Satsningsområde for Clear Channel

På grunn av den økende interessen for denne typen markedsføring, har Clear Channel nå satt en dedikert selger på dette området.

– Slike kreative kampanjer får ofte stor oppmerksomhet, og aktivering. Både Porsche og Polestar fikk svært sterke resultater på sine kampanjer. Kreative kampanjer har også en tendens til å spre seg i sosiale medier, et godt eksempel på dette er Maarud. Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor dette er attraktivt for annonsørene, sier Højland Nyegaard.

- ANNONSE -

You might also like