Investerte i ny maskin for å kunne gi kundene bedre prøvetrykk

Schjærven Reklamebyrå – et av landets største reklamebyråer – har investert i en Canon imagePRESS C165 for å kunne tilby sin kunder prøvetrykk. Det melder Canon i en pressemelding.

Grafisk ansvarlig Hogne Totland i Schjærven forteller at reklamebyrået jobber mye med uadresserte kundemagasiner, og at prøvetrykket er veldig viktig i denne type produksjoner.

– Bedre rutiner for prøvetrykk var utgangspunktet for investeringen, men vi ser klart at denne kompakte imagePRESS-teknologien kan hjelpe oss med å produsere ulike typer dummies av esker og annen emballasje, sier Hogne.

Hogne legger til at det er særlig fargestyringen og RIP-teknologien som var viktig når Schjærven så på ulike digitaltrykkløsninger.

– Canons systemkonsulenter har gjort en veldig god jobb for oss med å implementere fargeprofiler for de aktuelle trykkeriene og papirtypene vi bruker, både avistrykk og magasintrykk på ulike typer bestrøket og ubestrøket papir. Dermed får både vi og kundene våre en klar forventning om sluttproduktet, og i mange sammenhenger benyttes prøvetrykket som referanse på trykkstart, sier Hogne.

Schjærven Reklamebyrå har sitt eget produksjonsselskap – Produksjonssjefen AS. Produksjonssjefen AS er en intern serviceavdeling i Schjærven som betjener byråets trykksaksproduksjon.

Grafisk ansvarlig Hogne Totland opplever at imagePRESS C165 gir fullverdige prøvetrykk for ulike reklameaviser og andre trykksaker.

- ANNONSE -

You might also like