Amazons etablering i Sverige har ikke påvirket svenskenes shoppingvaner i betydelig grad

Det er nå i overkant av seks måneder siden Amazon etablerte seg i Sverige. Så langt virker det som om påvirkningen på svensk e-handel har vært ganske ubetydelig.
En undersøkelse utført av Qvik i mars viser at hele 21,3 prosent har valgt bort Amazon helt når de handler på nett, skriver E-handel.

Videre så sier 16,3 prosent, at de har prøvd Amazon en gang, men siden gått tilbake til å handle på de webbutikker som de handlet hos tidligere.

Og hele 67,2 prosent oppga at Amazons etablering ikke har forandret deres shoppingvaner på noe sett.

Mer om undersøkelsen kan du lese på qvik.com.

– Gjennom effektiv markedsføring engasjerer Amazon sine kunder og sørger for at konsumenten ikke engang tenker på å lete etter de produktene de vil ha noe annet sted. Ifølge undersøkelsen som vi har gjennomført har Amazon imidlertid ikke lykkes med dette i Sverige, sier Jesse Vartiainen, sjef for Qviks svenske virksomhet, skriver E-handel.

- ANNONSE -

You might also like