Konica Minolta: Vokser i fallende marked

Konica Minolta noterte seg for en økning i høyvolumsegmentet innen digitaltrykk i fjor til tross for et meget utfordrende år for hele næringslivet. Det melder Konica Minolta på sine nettsider.

– Til tross for et fallende og tøft marked for alle i bransjen under Covid-19, har Konica Minolta Norge økt salget i høyvolumsegmentet i 2020. Det er vi selvfølgelig veldig godt fornøyd med, sier sier salgssjef for Profesjonell Print, Stein Bjertnes.

Bjertnes trekker spesielt fram salget av AccurioPress C6100 og C6085, som har solgt svært bra både i Europa og i Norge.

– Disse produksjonsprintmaskinene har rett og slett truffet svært godt mot de printvolumene som mange trykkerier i dag har innen digitaltrykk, fortsetter Bjertnes.

Produktsjef Morten Hegge påpeker også at digitaltrykk bare kommer til å bli viktigere for trykkeriene framover, og at Konica Minolta er svært godt rustet til å imøtekomme kravene grafisk bransje har.

– Automatisering vil bli enda viktigere for lønnsom drift. Her har Konica Minolta lenge hatt fokus på gode arbeidsflytløsninger og automatisert inline etterbehandling. Kravet fra trykkeriene om bedre fleksibilitet, god produktivitet, høyt printvolum og ikke minst økt lønnsomhet, er noe vi klarer å innfri, sier Hegge.

- ANNONSE -

You might also like