Bypost fortsetter veksten – “store muligheter for grafisk bransje”

Media Monitor skrev i fjor om Bypost som har blitt en betydelig aktør innenfor distribusjon av brev, postkort, adressert DM, klumpsendinger og pakker. Bypost gjorde i 2019 en ekstra satsing mot grafisk bransje. Media Monitor har tatt en prat med Johan Widerberg for å høre hvordan det har gått.

– Det har vært en vellykket satsing mot grafisk bransje så langt. Vi tilbyr grafisk bransje en mulighet til å tjene penger på portoen. Aktører som har volum fra 0-50.000 per innleverering har store muligheter til å spare inn penger på porto, det er bare å ta en prat med meg, sier Widerberg.

Bypost henvender seg til alle som har postinnlevering, både grafiske aktører og andre private eide og offentlige aktører.

– For at vi skal kunne hjelpe må vi inn og analysere kundens post. Vi kan hjelpe alt fra små til store aktører. Rent generelt så ser vi at vi kan bidra med mer detaljert postal kunnskap. Det koster ingenting å la oss analysere situasjonen. I de aller, aller fleste tilfeller ser vi at det er penger å spare – penger som kunden får rett ned på bunnlinja, fortsetter Widerberg.

Vokser kraftig

Widerberg medgir at man så en viss corona-effekt på våren, særlig inn mot kontorvirksomheten – men at selskapet i år igjen går mot ny omsetningsrekord.

Bypost nådde i 2019 en omsetning på 180 millioner kroner og et driftsresultat på drøye 13 millioner kroner. Widerberg  sier at omsetningen ser ut til å øke med ytterligere 25 prosent i 2020.

Bypost håndterer i snitt ca 100.000 brev daglig som altså går via Bypost før det distribueres som vanlig gjennom Brings nettverk.

Satser nå også mot konsumentmarkedet

Widerberg forteller også at Bypost nå har startet opp et samarbeid med selskapet Porterbuddy, noe som blant annet betyr at Bypost tilbyr hjemlevering fra aktører som Coop Obs, Clas Ohlson, Fjellsport og Komplett med flere i Vestfold og Oslo-området.

- ANNONSE -

You might also like