Printprofil satser på digital markedsføring – men har ikke gitt opp papiret!

Hanne Josefsen har bred erfaring fra grafisk bransje, der hun blant annet har vært aktiv i IGM, Grafisk bransjeforening og Fargerommet grafisk. Nå starter hun opp eget firma igjen – med fokus på digital markedsføring. Det melder Akershus Amtstidende.

Prosessen startet med at Josefsen så en annonse utlyst av advokatfirmaet Austin Lyngmyr.

– Noe av jobben min på IGM var å følge med på stillingsannonser for å se på om det vi hadde av kurs og innhold treffer bedriftene. Da så jeg at de søkte etter digital markedsfører. Jeg tenkte at her kan jeg jo alt, det hadde vært moro å jobbe med et advokatfirma, forteller Josefsen.

Nå er Austin Lyngmyr hennes største kunde. Advokatkontoret sier til avisen at de satser tungt på digital markedsføring og mener at det er en av hovedårsakene til at de har vokst såpass mye.

– Det er hovedårsaken til at vi har hatt så god vekst, nå søker forbrukeren på nett og googler seg fram til en spesialist, fremfor å finne advokaten på hjørnet, forklarer advokat Kjetil Lyngmyr.

Papir er fortsatt viktig

Josefsen er dog nøye med å understreke at papiret fortsatt er en viktig og god kommunikasjonskanal.

– Det er viktig å være synlig i den fysiske verden også. En avisannonse ødelegger ikke leseflyten og så ser du ikke så gjerrig ut. Du må ha litt pondus, forklarer Josefsen.

Josefsens nye firma heter bMarketing – nettsiden finner du her.

 

- ANNONSE -

You might also like