Omorganiserer og samler alle printpublikasjoner i ny enhet

– Vi er og skal være et offensivt mediehus som evner å endre oss i takt med utviklingen i markedet. Og vi skal kontinuerlig utfordre oss selv og forbedre måten vi jobber på, sier adm. direktør, Nina Vesterby, i en pressemelding.

Egmont Publishing samler nå alle sine printprodukter i en ny enhet; Print Media. 

– Vi har et sterkt fundament i vår printportefølje. Dette er vår kjerne som vi skal bevare og utvikle for å beholde vår posisjon som markedsleder. Ved å samle all print ett sted så vil vi i større grad kunne utnytte synergier på tvers av produkter og kompetanser, sier Vesterby.

Omorganiseringen gir også en omfattende nedbemanning

– Endringene medfører dessverre at det også blir noe nedbemanning. 11 stillinger er definert som overtallige, og der jobber vi nå for at det skal bli en ryddig og god prosess for de som er berørt. Endringene gir en flatere struktur, og vi reduserer også antall ledere med nesten 25 %, avslutter Vesterby.

Egmont Publishing er Norges største utgiver av blader, magasiner og tegneserier.

- ANNONSE -

You might also like