Mest lest på Media Monitor i 2019

I årets siste nyhetsbrev tar vi et tilbakeblikk på året og ser på hva dere lesere fant mest interessant i 2019. Vi vil samtidig benytte anledningen til å takke alle våre lesere for et bra år hvor vi har økt antall abonnenter jevnt og trutt gjennom hele året. Vår ambisjon er å fortsette å finne verdifulle saker for bransjen også i 2020.

Her er 10 på topp 2019!

#1. Vår nye tjeneste som vi lanserte i vår – offentlige anbud – er den siden som har hatt flest besøk i løpet av året.

#2. Av nyhetssaker var konkursen i Profilia Lørenskog (tidl X-Ide) mest lest – og i særdeleshet bobestyrers rapport.

#3. Også konkursen i Coloro, en stor leverandør til bransjen, var det mange som ville lese om i året som gikk.

#4. Den mest populære artikkelen uten at ordet konkurs var involvert, var saken om fusjon på Sør-Vestlandet. Ide Totaltrykk/A1 Grafisk Ide i Ølen og Nils Sund Trykkeri i Haugesund slo seg sammen, samtidig som Stavanger-trykkeriet Kai Hansen kom inn på eiersiden.

#5. Flisa Trykkeris samarbeidsavtale med Happy Printing var en annen populær artikkel i høst.

#6. Artbox gode marginer – og det faktum at man har et eget trykkeri vakte også nysgjerrigheten hos våre lesere.

#7. Artikkelen i Finansavisen i november om Norgesinvestors investering i 07 Media ble den sjuende mest leste saken i år.

#8. 07 Media knep også åttendeplass med artikkelen om at 07-nestor Åsmund Krogstad gir seg.

#9. Konkurs igjen på agendaen på plass nr 9, nærmere bestemt alle turene rundt selskapet Nr1 Trykk Grefslie.

#10. På tiendeplass investeringen Allkopi gjorde da de tidligere i år kjøpte hele 25 maskiner av Plockmatic.

Vi setter utrolig stor pris på alle tips og saker dere sender til oss! Uten alle tips, intet nyhetsbrev. Synes du det er for få nyheter om din bedrift? Hjelp oss – vi er alltid på jakt etter spennende nyheter om grafisk bransje!

/mvh, magnus@grafkom.no