“Grafisk bransje må begynne å selge porto – store penger å tjene”

Media Monitor har tidligere skrevet om Bypost som har blitt en betydelig distribusjonsaktør, særlig av brev, postkort, adressert DM, klumpsendinger og pakker.

For grafiske aktører kan det være penger å tjene på å legge til distribusjon for kundene. Bypost hevder at man kan få rabatter helt opp til 30 prosent på trykkerienes nåværende priser.

– Alle utsendelser av brev, dm og postkort opp til 50.000 ex burde man prissjekke med oss innen man sender på eget eller kundens kundenummer hos Posten. Det finnes penger å tjene her, sier Johan Widerberg i Bypost ti Media Monitor.

Johan Widerberg i Bypost, som er ansvarlig for satsingen mot grafisk bransje forteller:

– Vi har hatt stor suksess med direktekunder på distribusjon, og har i dag mange av de største offentlige og private aktørene som kunder. Men vi ser også et stort potensial i grafisk bransje, der trykkeriene kan ta del i våre stordriftsfordeler med Posten Norge, sier Widerberg.

Bypost har ca 60 biler på Østlandet som henter post hos private og offentlige aktører. Alle som leverer inn post tar del i Byposts stordriftsfordeler med Posten Norge, som står for utleveringen. Kunder utenfor Østlandet kan også benytte Bypost ved å sende sin post direkte til Byposts kontorer i Skien, Stokke, Lier eller Oslo.

“Spar opp til 30% på portokostnadene”

– Vi tilbyr grafisk bransje en mulighet til å tjene penger på portoen. Aktører som har volum fra 0-50.000 har store muligheter til å spare inn penger på porto, det er bare å ta en prat med meg, sier en smilende Widerberg.

Widerberg forteller at Bypost henter post hos nærmere 2000 kunder, sorterer og leverer inn hos Posten Norge. Han forteller videre at det i mange tilfeller er sendinger med lave antall og/eller med ulik vekt hvor det er mest å tjene.

Leverer også pakker direkte mellom kundene

Bypost har nå også lansert muligheten for leveranse av Bypostpakke/Bedriftspakke (opp til 35kg). Med nærmere 2000 kunder som leverer inn post og 60 biler i kontunuerlig trafikk på Østlandet, er dette også en mulighet for grafiske aktører.

Bypost har på fem år gått fra 25 til 175 millioner kroner i omsetning. (Estimert 2019-omsetning). 

- annonse -