Trykker personaliserte magasinannonser – med hjelp av data fra nettet

Mediahuset Hearst, som blant annet gir ut Elle, har tatt fram et nytt annonseformat til sine trykte magasin som går ut på at de med informasjon fra sine digitale kanaler kan ta fram en personlig annonse til utvalgte abonnenter.

I praksis fungerer det slik at når en bruker (som er abonnent på noen av Hearsts magasin) surfer rundt på internett og viser interesse for en spesifikk produkt så kan vedkommende noen uker senere få en personlig annonse i det magasinet man abonnerer på.

Strivectin som produserer hudkremer har testet konseptet. Personer som har vært nær ved å kjøpe en slik hudkrem på nettet kan altså få en personlig annonse fra Strivectin i neste nummer av Elle.

Det nye annonseformatet har fått navnet Magmatch og kan fremover komme til å bli brukt i flere store publikasjoner fra Hearst – for eksempel Cosmopolitan, Esquire og Food Network Magazine, skriver WNIP.

- annonse -