De vant grafisk innovasjonspris – Genererte 2,4 millioner trykksaker i fjor

Trioen Initio Medielab, Erik Tanche Nilssen og Memosoft vant første utgave av Grafisk bransjeforenings innovasjonspris.

De tre fikk prisen for løsningen InMemory 4.0, en internettbasert trykksaksportal for gravferdsbransjen. Produktet har på kort tid oppnådd en markedsandel på 30 prosent i Norge og Sverige.

– Vi er utrolig stolte og glade! Det er stort for oss å bli kåret til årets innovatører i Grafisk bransjeforening. Innovasjonsprisen vil inspirere oss til å bruke de erfaringene vi har gjort med InMemory til ytterligere å bidra til å utvikle nye produkter og tjenester som vil styrke bransjen fremover, sier daglig leder Bjarne Bratteberg i Initio Medielab.

Bjarne Johnsen i MemoSoft AS legger til at Innovasjon Norge og Skattefunn har vært en uvurderlig hjelp til å få satt idé og fremdrift i system.

Genererer mengder med trykksaker

InMemory 4.0 genererte i fjor et årsvolum på 2,2 millioner programhefter fordelt på 24.000 begravelser, 55.000 minnebøker, 150.000 takkekort og 3.000 portretter i ramme.

– De har utviklet et produkt og en tjeneste som gir verdiskapning for kunde og bedrift, viser innovativ bruk av teknologi og har åpnet for ny forretningsmodell eller marked, sa juryleder Henrik Bjørge Fardal fra Innovasjon Norge under overrekkelsen.

Det var tre nominerte kandidater til prisen. 07 Media var nominert for sitt egenutviklede produkt mPublish, et verktøy for publisering i flere kanaler. Flisa Trykkeri var nominert for sin “sterke innovative virksomhet gjennom snart 20 år.”

- annonse -