Netflix tar i bruk print for å bli tatt seriøst

De fleste tv-tittere tar sitt “Netflixende” seriøst og tjenesten har på relativt kort tid blitt et fenomen og et av verdens mest kjente varemerker. Men den etablerte bransjen (les det gamle Hollywood), er ikke like imponert. De mener at det bare er filmer som slippes på kino først som skal kunne vinne Oscars, eller andre priser. Og dette er en av årsakene til at Netflix nå gjør en stor satsing på print. Det melder Two Sides Nordics.

Over 100 sider og innhold fra verdenskjente skribenter

Netflix’ magasin har tittelen Wide og skal etter planen lanseres i juni i år, i forbindelse med Emmy Awards.

– Vi forbereder oss for et banebrytende år innen film- og tv-industrien og derfor har vi samlet noen av de mest talentfulle skribentene, fotografene, tenkerne og kreatørene for å være med og skape debutnummeret av Wide, Netflix’ trykte tidskrift, sier Netflix i en uttalelse til Bloomberg.

Innholdet kommer naturligvis til å kretse rundt film og serier. Blant annet blir det intervjuer, essays og reportasjer om personer som jobber med Netflix’ ulike serier. Magasinet med sine 100 sider pluss kommer til å bli delt ut helt gratis på utvalgte plasser.

Vi kan bare konstatere at det trykte mediet nok en gang benyttes for å vinne respekt og for å skape et produkt som står ut i bruset.

Grafkom representerer Two Sides i Norden som jobber for å fremme papiret som en miljøvennlig kommunikasjonskanal. Les mer på Two Sides Nordics.