Stor interesse for Canons interiørsatsning

Grafkom Media Monitor har flere ganger skrevet om Canons satsing på interiør. På messen Nordic Living, Norges ledende interiørmesse, samarbeidet Canon med trendekspert Jorunn Tharaldsen og billedkunstner Aina Sollie Steen. Det melder Canon i en pressemelding.

Tharaldsen og Sollie Steen utnytter mulighetene Canon gir til produksjon av personlig dekor og interiør. På produksjonssiden samarbeider de to kunstnerne med Oslo-bedriften Roomstories. Roomstories er et nytt produksjonsselskap som ble startet i fjor. Bak selskapet står de samme personene som står bak Pulp Grafisk AS.


Canons satsing på interiør har også blitt lagt merke til hos Jotun. Les hva Jotun skriver om utviklingen innenfor interiørprint her.


Tharaldsen var en av talerne på messen hvor hun understreket viktigheten av at kreative kunstnere også må kjenne til hvilke teknologiske muligheter som finnes.

– Det er utvilsomt et behov for at de kreative forstår hvilke muligheter de nye trykkmetodene skaper. Nå kan vi reprodusere kunst, mønstre, foto og mye annet på dekorfliser, tekstiler, lydpaneler og andre materialer, og hele produksjonsprosessen utføres her i landet. Det har skjedd utrolig mye på dette området siden vi drev nybrottsarbeid og viste det på messen her for et år tilbake. Nå opplever vi enorm interesse, forteller Jorunn Tharaldsen.