950×150

Tryg Forsikring søker Grafisk designer

Vil du jobbe med en av de sterkeste finansielle merkevarene i Norden og lage kommunikasjon som betyr noe? Søker du en spennende jobb som grafisk designer med hovedfokus på å understøtte utviklingen av marketingaktiviteter? Da er det gjerne deg vi leter etter.

Arbeidssted: Bergen

En jobb med mening
Tryg er et forsikringsselskap som drives av ambisjonen om å skape trygghet, både for kundene våre og for samfunnet. Livbøyen er mye mer enn en logo for oss. Den er det en del av DNA-et vårt. Siden 1952 har den reddet utallige menneskeliv. De fleste vil heldigvis aldri trenge en livbøye. Likevel gir den trygghet i kraft av sin tilstedeværelse. Som medarbeider i Tryg tilbyr du hver dag den samme tryggheten til mange tusen mennesker. Vissheten om at noen er der når man trenger det som mest.

Som grafisk designer vil du få muligheten til å gjøre en forskjell og bidra til å løfte Trygs markedsføring og visuelle identitet til nye høyder. Du vil både jobbe med designoppgaver innad på marketingteamet, men i stor grad også samarbeide med forretningsområdene våre og utvikle grafisk materiell for dem. I Marketing Norge har vi ansvaret for konsernets norske brand- og marketingstrategi. Vi fokuserer på å posisjonere og bygge Tryg-brandet og skape lojalitet, tilfredshet, leads og salg gjennom effektfulle marketingaktiviteter på både B2B- og B2C-markedet, og på tvers av bought, owned, earned. Du vil inngå i et team med 10 svært dyktige medarbeidere som utvikler prisvinnende kommunikasjon, og leverer strålende resultater.

Hovedoppgaver:
• Delansvar for Trygs profilmanual og bidra i utviklingen av Trygs visuelle stil og identitet
• Bidra i utviklingen av marketingkampanjer på tvers av alle våre kanaler for både B2B og B2C
• Produsere markedsmateriell – brosjyrer, vilkår, webbannere (HTML5), landingssider etc
• Samarbeide med reklamebyrå, mediebyrå og andre eksterne partnere

Faglige kompetanser:
• Kreativ og løsningsorientert person som er vant til å jobbe med en etablert profil og designe tilhørende markedsmateriell
• Følger med på den digitale utviklingen og forstår hvordan webdesign spiller en rolle i god kommunikasjon
• Forstår samspillet mellom strategi, innsikt og kreativt innhold
• Hvis du behersker grafisk utforming også i levende form (f.eks animasjon) er det en styrke
• Det er et pluss hvis du i tillegg til å være sterk på det visuelle også er dyktig på tekst og en god budskapsformidler
• Det er viktig med gode språkkunnskaper, muntlig så vel som skriftlig
• Erfaring med adobepakken (indesign, photoshop, acrobat, illustrator etc)

Personlige egenskaper:
• Positiv person med godt humør
• Strukturert og handlekraftig – får ting til å skje
• Kreativ og idérik
• Samarbeidsorientert og god til å bygge relasjoner
• Ansvarsbevisst og målrettet

Utdanning og erfaring:
• Du har som minimum 3 års høyskole-/universitetsutdanning innen grafisk design, webdesign eller tilsvarende
• Det forventes at du har noen års relevant arbeidserfaring innen grafisk design fra byrå- eller kundesiden.

Source www.finn.no