“Vi opplever investeringsvilje”

75 solgte digitale arkmaskiner og 20 storformatpresser. Det er hva Canon kan slå i bordet med for 2018. Optimismen for 2019 er stor, det melder Canon i en presssemelding.

– Vi opplever at det er investeringsvilje, for mange er på utkikk etter nye markeder samtidig
som de ønsker høyere effektivitet der de allerede har et godt fotfeste, sier Anton Strand og Erik Soelberg, ansvarlige for henholdsvis storformat- og arkmaskinsalget i Canon.

Satser på kundeevents

Canon har i år satset tungt både på eget event, Arena18, og på sin deltagelse på Sign&Print.

– Det er ressurskrevende å gjennomføre såpass store arrangementer, men vi er ikke i tvil om at det er riktig prioritert, for kundene ønsker å se og diskutere mulighetene. Samtidig erfarer vi at høyt aktivitetsnivå resulterer i gode salgstall. Markedet skal forvente at en markedsleder er synlig, sier de to salgssjefene.

Deltagelse på messer og events blir det også neste år.

– […] Eksempelvis deltok Canon på Oslo Design Fair i 2018, og gjør det samme i 2019, der vi utelukkende viser sluttprodukter fremfor teknologi, forteller Anton Strand.

- annonse -