Manroland Web tar grep for å møte svakere etterspørsel på rotasjon

Manroland Web Systems legger emballasjetrykk og og delesalg for andre produsenter inn i sin virksomhet.


Årsaken er svakere etterspørsel etter nyinstallasjoner på rotasjonspresser, melder det engelske nettstedet Print Business.

Manroland Web Systems hevder likevel å ha en markedsandel på 43% i offset rotasjon, for året 2016. Det er mer enn både KBA og Goss.

I fjor stoppet salget for Manroland Web Systems på 242 mill. euro (241), men det var en nedgang i innkommende ordres på 10 %.

I år har selskapet varslet at en ny plattform for emballasjeprint er under utvikling, og allerede kan leveres. Der inkluderes både flexo-, gravyr- og offsetenheter i en og samme linje. Navnet på pressen er Varioman, og en installasjon er allerede på gang, pluss at en ny er i bestilling.

Eieren Possehl har ifølge Print Business også etablert en divisjon for digital ferdiggjøring, enda et tiltak for å skille seg ut i markedet og tilpasse seg svakere forhold for rotasjon.


Foto: Skjermdump fra promovideo / Manroland Web Systems / YouTube

 

- ANNONSE -

You might also like