Bring Dialog satser – Posten Norge nedbemanner

Et offensivt Bring Dialog anser at løsningen til det danske selskapet Agillic er det ledende i Skandinavia på omni-channel, eller multikanal dialog. Men for morselskapet Posten Norge handler det om nedbemanninger i inneværende år.


Det er Posten Norge som eier Bring Dialog. Nå skal selskapet kombinere egen kompetanse på feltet, herunder strategi, dataanalyse og gjennomføring av kreativ og teknisk kundedialog, med løsningen til det danske selskapet Agillic.

Har fått den første større avtalen

– Vi vurderte flere av de store løsningene, og Agillic er definitivt best. Sammen med dem kan vi tilby «ende-til-ende-konsepter», som for eksempel lojalitetsprogram eller klubbkonsepter til en rekke bransjer. Vi har ambisjoner om å levere ekte omni-channel løsninger og lette derfor etter en plattform som setter kunden i sentrum og lar kanalene komme i annen rekke, sier administrerende direktør Arild Horsberg i Bring Dialog (hovedbildet).

Bring Dialog beskriver i en pressemelding seg selv som det klart ledende selskapet innen CRM i Norge. Selskapet har 80 ansatte og fikk en omsetning på 185 millioner kroner i fjor.

– Omni-channel er i ferd med å bli det hurtigst voksende segmentet. Sammen skal vi videreutvikle løsningen, som er sentral i Bring Dialogs satsing på Market Automation og omni-channel framover, sier Bring, som sammen med Agillic allerede har inngått avtale med den første store norske virksomheten innen B2C.

Agillic samarbeider også med business intelligence-virksomheten SAS Institute, noe som har gitt avtaler med blant andre Santander Bank, Norgesgruppen, Entercard og Colorline. Nå satser Agillic på ytterligere ekspansjon, heter det.

Vil styrke seg i Norden

– Innen vi for alvor vender blikket mot oversjøiske markeder, må vi styrke vår posisjon i Norden.  Vi er sterkt representert i Danmark, og med suksessen siste år ser vi frem til et virkelig spennende 2016 i samarbeid med Bring Dialog, sier direktør i Agillic, Jesper Valentin.

Selskapet hans har utviklet en marketing automation plattform, og står blant annet bak kundeklubber som Matas, DSB+, Sydbank, Mofibo og MaxiZoo.

Men Posten Norge nedbemanner

mejdell_januar15
Konsernsjef i Posten Norge, Dag Mejdell

Om lag 100 årsverk skal ut. Konsernet forklarer nedbemanningene med tilpasninger til markedssituasjonen og “øvrige driftsendringer i konsernet”. Mer spesifikt oppgis det at fortsatt fallende brevvolum, ringvirkninger av oljeprisfallet og generelt lavere aktivitet i logistikkmarkedet er bakgrunnen for at Posten har startet en prosess for å redusere kostnadene innen stab- og støttefunksjoner.

– Langtidsutsiktene er svakere og vi merker konjunkturnedgangen og usikkerheten i markedet. Det er derfor behov for tilpasninger som styrker lønnsomheten og gjør oss konkurransedyktige også i fremtiden, sier konsernsjef Dag Mejdell i Posten Norge AS.

Prosessen med å justere antall ansatte i stab og støtte, startet i høst. Nedbemanningen vil omfatte 80-100 årsverk i tillegg til 30 medarbeidere som allerede har takket ja til gavepensjon.

Prosessen gjennomføres i tett dialog med de tillitsvalgte, skriver Posten Norge.

– Posten har vært gjennom store omstillinger over mange år og har erfaringer med å finne gode løsninger for medarbeidere som blir overtallige. Jeg opplever at det er forståelse for at vi også må gjøre endringer innen stab og støtte for å bedre lønnsomheten. Prosessen gjennomføres i nært samarbeid med de tillitsvalgte, sier Mejdell.


Kilde og fotos: Posten Norge og Bring Dialog

- ANNONSE -

You might also like