Endre mediemiksen underveis – og mål hvordan det går

Med digitale løsninger tilbyr analyseselskapet Penetrace måling av effekter på reklamekampanjer.

Norpost, som er i et strategisk samarbeid med Penetrace og via samarbeidet tilbyr verktøyet til sine kunder, opplyser at løsningene nå er tilført en ekstrafunksjon, nemlig endring og måling underveis i kampanjegjennomføringen.

Endre mediemiksen underveis

Fra før har man gjort testing av kampanjer både før og etter gjennomføring, men det er nå blitt mulig gjennom løsningen til Penetrace å endre mediemiksen underveis og samtidig måle effekt av dette. Dette gjelder for alle kanaler, både online og offline, opplyser Norpost.

Administrerende direktør i Penetrace, Henning Tunsli, sier at det er stadig flere markedsavdelinger som ser viktigheten av å få styrket egen kompetanse på hva som virker og ikke virker.

Har store kunder

Penetrace har store aktører på sin kundeliste. Schibsted, Egmont, Bring, VG, Finn.no, NSB, Telenor og Storebrand er blant de mest kjente. Som partnere har Penetrace både Google, Twitter, Facebook, Synovate, TNS Gallup og Nielsen med på laget.


Kilde: Norpost

- ANNONSE -

You might also like