Nå skal publiseringsindustrien håndtere wearables

Wearables – elektronisk utstyr festet til kroppen – kan bli den neste store utfordringen – eller muligheten – for publiseringsindustrien.

Apples AppleWatch er nå lansert, og sammen med de digitale brillene Google Glass er dette verktøy som publiseringsindustrien vil måtte forholde seg til framover. Det mener i alle fall Wan-Ifra, som peker på den fundamentale endringen som smarttelefonene og nettbrettene i sin tid sørget for i distribusjonen av informasjon.

– Viktig med tidlig utforsking

Wearables kan godt vise seg å bli den neste store påvirkningskraften, når det gjelder måten vi produserer og konsumerer nyheter på, skriver organisasjonen, og hevder at tidlig utforsking er nøkkelen til suksess.

Nylig holdt Wan-Ifra’s Global Alliance for Media Innovation en workshop (se video under) i Tyskland om dette temaet. Det skjedde i lokalene til avisen Neue Osnabrücker Zeitung, og meningen var å utforske mulighetene i den nye teknologien.

Det skal holdes en tilsvarende workshop i London i april, under Digital Media Europe Conference.

 


Kilde: Wan-Ifra

Fotocollage: Mediamonitor (skjermdump Apple-trailer/Wikipedia)

- ANNONSE -

You might also like