A: Ricoh

Inkish.tv hos Intermail: Skal vokse både innen digital og papirbasert markedsføring

Inkish.tv har besøkt Intermails anlegg i Danmark og intervjuet Anders Ertmann som tok over roret i sommer. Nå forteller han om hvordan man skal vokse innen digital og papirbasert markedsføring.


Utenfor København har man et stort anlegg for print med både inkjet og tonerbasert digitaltrykk, pakking, konvoluttering og andre fullfillmentaktiviteter. Løsninger for digital kommunikasjon har vært på plass i mange år men nå skal disse styrkes, forteller Anders Ertmann til Inkish.tv.

Intervjuet er sju minutter langt og gir et bra bilde av hvordan Intermail ser på framtiden – videoen er vel verdt å se– enten du ser den i ruten under eller på Inkish.tv.

– Vi skal gi gode råd til våre kunder om hvordan de skal kommunisere – det er så vi skal øke våre markedsandeler, sier Intermails adm dir, Anders Ertmann.

Ertmann sier videre at Intermail må få fram at man er så mye mer enn bare en fullfillment- og konvoluttprodusent. Blant annet håndterer man store kundeklubber for Nordic Choice Hotels og Kappahls kundeklubb i Norden med over fem millioner medlemmer.

(Bilde: Inkish.tv)

– Dette er et budskap som vi må få ut til markedet– vi er så mye mer enn bare et fullfillment-selskap som produserer konvolutter, sier Anders Ertmann.

Forandring og lojalitetsprogram i fokus

At man må endre sitt sett å jobbe og hvordan man selger sine tjenester er selvsagt for Anders Ertmann. Nye sett å pakke inn tilbudene på og å bli mye mer analytisk i kontakten med kundene, er saker Intermail skal fokusere på.

Rett budskap, i rett kanal og til rett tid. Det er hva et kundelojalitetsprogram handler om. Adm dir Anders Ertmann sier i intervjuet at unge vil ha mer digital informasjon og eldre vil ha informasjon på papir.

Intermail tilbyr et system og verktøy til sine kunder for å kommunisere i alle kanaler. Idag har man 15 til 20 prosent av omsetningen i digitale kanaler men denne andelen skal øke til 35 – 40 prosent i løpet av et par år. Veksten skal komme i både digital og papirbasert kommunikasjon.

Se hele intervjuet her:

Bilder: Inkish.tv

- Annonse -

- Annonse -