A: Ricoh

Foretakene øker investeringene i innholdsmarkedsføring

En ny undersøkelse som er gjennomført av det nordiske contentbyrået Spoon viser at 76 prosent av de nordiske bedriftene benytter seg av innholdsmarkedsføring.


Halvparten av disse synes at markedsføringen deres har vært vellykket.

Majoriteten av landene måler effekten av sin markedsføring regelmessig, men bare halvparten har en dokumentert strategi for content marketing. Norge og Sverige ligger på topp i så måte med henholdsvis 55 og 60 prosent, og Finland ligger nederst med bare 36 prosent.

Samtlige nordiske land vil øke sin satsing på content marketing de neste 12 månedene.

Flere resultater fra undersøkelsen kan du lese om på spoonagency.com.

– Det er et bevis på at content marketing fungerer for de selskapene som er villige til å investere, sier administrerende direktør Anders Ribba i Spoon, ifølge en pressemelding gjengitt i Dagens Media.

Undersøkelsen er gjort av Spoon i samarbeid med Norstat. 300 markedsførere fra hele Norden deltok i undersøkelsen. Målet var å undersøke i hvilken grad store og middelstore foretak arbeider med content marketing.


 

- Annonse -

- Annonse -