JCDecaux smeller opp 21 m2 HD digital plakat i Bogstadveien

Apple Music blir det franskeide reklameselskapets første kunde som satser på nye, digitale skjermer, i full HD.


Kampanje skriver at det er under Apple Musics kampanje for den norske artisten Sigrid Raabe, at de store HD-skjermene  brukes. I tillegg til Bogstadveien blir også Aker brygge en lokasjon.

Samtidig – i den samme kampanjen – vises Sigrid Raabe nå på store boards i New York.

JCDeacaux vil ikke si noe om hvor mye de nye HD-installasjonene koster. Skjermen blir nesten syv meter høy, har 9:16-format og støtter SmartContent. Selskapet regner at om lag 11.000 kjøretøyer og mer enn 20.000 fotgjengere daglig vil passere visningspunktet i Bogstadveien, en av Oslos viktigste handlegater.

– Vi er selvfølgelig veldig fornøyd med at valget falt på oss og at vi får mulighet til å vise dette frem på de nye skjermene våre. Vi har gledet oss lenge til å kunne tilby disse flatene til norske annonsører, og det er selvfølgelig ekstra stas at nettopp Apple tar disse i bruk for å promotere en norsk artist når de for første gang gjør noe utendørs i Norge, sier salgsdirektør i JCDecaux, Torgeir Johannessen til Kampanje.


Foto: Skjermdump / stillbilde fra YouTube/JCDecaux video

- Annonse -