Adobe lanserer Virtual Analyst – dataeksperten som aldri går hjem

Adobe lanserer nye løsninger for optimalisert kundeopplevelse, et analyseverktøy som innhenter og analyserer data på tvers av skyplattformer og tettere integrasjon mot Microsoft Power BI. 


Nyhetene, som presenteres på Adobe Summit – Europas største konferanse innen digitalmarkedsføring, inkluderer bl.a. analyseverktøyet Virtual Analyst og tettere integrasjon med Microsoft Power BI. Felles for nyhetene er at de skal støtte virksomheter i deres kamp om kundene gjennom bedre kundeopplevelser basert på siste tilgjengelige data.

Virtual Analyst innhenter og analyserer data kontinuerlig, på tvers av virksomhetens avdelinger. Basert på kunstig intelligens leverer løsningen personaliserte og viktige varsler i sanntid dersom det skjer merkbare endringer i kundedataene. Løsningen baserer seg på Adobe Sensei, et sett med intelligente tjenester i Adobes Cloud-plattformer bestående av bl.a. kunstig intelligens og maskinlæring.

– Det gir ingen mening for virksomheter å analysere gårsdagens datagrunnlag. De trenger tilgang til kundeinnsikt i sanntid og på tvers av avdelinger. Virtual Analyst vil utvilsomt gjøre livet enklere for markedsførere, sier Imran Afzal, nordisk markedssjef for Experience Cloud.

Samtidig blir Adobes integrasjon med Microsoft Power BI utvidet med nye funksjoner, inkludert ‘Traffic Analysis’ som oppdager og analyserer tendenser i den digitale trafikken og ‘Mobile App Analysis’ som evaluerer mobil forbrukeratferd.


Kilde: Adobe

- Annonse -