A: Ricoh

21 Grams etablerer kontor i Norge – senker distribusjonskostnadene for brev

21 Grams, som tilbyr løsninger for kostnadseffektiv distribusjon i både post og digitale kanaler, har etablert seg med kontor på det norske markedet.


Blant samarbeidspartnerne finnes trykkerier som hjelper kundene med å senke sine portokostnader.

– Det norske postmarkedet er endelig åpen for konkurranse. Hver tredje nordmann har tilgang til en digital postkasse. Og 21 Grams styrke ligger i vår nøytralitet og vår evne til til å gjøre de ulike alternativene lettilgjengelige for våre kunder, sier Stefan Blomquist, administrerende direktør og grunnlegger av 21 Grams.

Jan Strøm (LinkedIn) blir ny landssjef.

Ifølge foretaket håndteres halvparten av alle brev på det svenske markedet, og hver femte faktura, av 21 Gram. Nå skal det satses ytterligere på å ta volumer også i Norge.

21 Gram samarbeider med de ledende postleverandørene og de digitale distribusjonskanalene. Selskapet har over 50 kunder og partnere i Norge, på produkter som Postsort og Imail.

Omsetningen ligger på 65 millioner kroner, og på kundelisten finnes blant annet Google, Shell, Unicef og BMW.

I 2016 ble det norske postmarkedet avregulert og nye aktører som Norpost og Helthjem etablerte seg. Dette har gjort det mer komplekst å kjøpe brevdistribusjon i Norge, noe som igjen åpner opp for aktører som 21 Gram, som også hjelper kundene med håndtere parallelle system med fysisk og digital distribusjon.


- Annonse -

- Annonse -