A: Ricoh

Heidelberg-sjefen om digital satsing: – Vi skal styrke oss ved oppkjøp

Konsernet ønsker å restrukturere organisasjonen slik at den digitale transformasjonen best drives fram. Både egenutvikling og oppkjøp skal bidra til utviklingen.


Heidelberg har lagt fram rapport for tredje kvartal i regnskapsåret 2016/2017, og det er der noen glimt av de nyeste strategiene framlegges.

Nøkkeltallene for Q3 var oppløftende ved at resultatet etter skatt gikk opp fra 7 mill euro til 18 mill euro i sammenlignbar periode. Driftsresultatet (EBITDA) forbedret seg, og landet på 49 mill euro. Også ordreserervene styrket seg.

 

“Heidelberg går digitalt”

Men Heidelberg ser ut til å påskynde selskapets omstrukturering til å bli et digitalt innrettet foretak.

Det skal opprettes en egen divisjon for utvikling, produksjon og markedstilbud av digitale teknologier og produkter som er tilpasset nye forretningsmodeller. Selskapets globale nettverk for salg og service skal i enda større grad innrettes mot de digitale utfordringene som kundene har, skriver man i rapporten.

– Heidelberg går digitalt. Vi gjør selskapet skikket til å møte den digitale framtiden. Vi skal utvikle og implementere våre egne nye forretningsidéer – men vi skal også styrke oss via oppkjøp i dette forretningsmiljøet, sier konsernsjef Rainer Hundsdörfer (hovedfoto).


Foto: Heidelberg

- Annonse -

- Annonse -