A: Ricoh

Digital reklame får folk til å rømme fra e-postkontoene sine

I Storbritannia har nesten halvparten av de private forbrukerne e-postadresser som er forlatt av sine eiere på grunn av reklamestrømmen.


Det går fram av en undersøkelse som DMA, Direct Mail Association, har utført. Printweek skriver om saken.

Studien, kalt The Consumer Email Tracker 2016, ble gjort i et utvalg på 1.239 personer, og viste at 45 prosent av de spurte hadde e-postkontoer som de ikke lenger brukte fordi de hadde fått for mye reklame i innboksen.

68 prosent svarte at de hadde e-postkontoer som de hadde forlatt, eller de vurderte å gjøre det. Unge mennesker var mer aksepterende enn eldre for reklame i innboksene sine. Den viktigste årsaken til motviljen mot e-post reklame var at den hadde irrelevant eller uinteressant innhold. Bare 16 prosent (mot 23 prosent i 2012) sa at reklamen de fikk var relevant og av interesse.

Tre av fire reklame e-poster ble slettet innen det var gått et døgn.

 

Trykt DM eller multikanal

En talsperson for DMA understreker at det kan være mange årsaker til at det eksisterer så mange spøkelseskontoer, og en av dem er at mange uoppfordret får opprettet nye kontoer når de bytter bredbåndleverandør, eller man registrerer seg på andre typer tjenester.

DM i posten er i dag det mest effektive og betrodde mediet, mener en markedsaktør i Storbritannia. En annen oppfordrer til multikanal-bruk i kampanjer, for å maksimere effektiviteten.


 

- Annonse -

- Annonse -